Monday, November 29, 2010

fort greene



orange red


steps


balustrade


orange


shadows


mmh


recycle


tiles


blue


home



some pictures from our walk to fort greene today.
the sun was shining and I took my new 35mm lens for its first walk.
I'm very happy with it, it makes my digital camera's view
very similar to my film camera with its 50 mm lens. what more do you need?

somehow I never seem to get tired of tree shadows on houses
and balustrade shadows on stoops and walls
and soft red and blue and yellow tones.

I hope you had a great weekend wherever you are!

9 comments:

  1. lucky you - i've been coveting a 35mm lens for awhile now.
    these are a beautiful series.

    ReplyDelete
  2. Tree shadows are so photogenic, thanks for sharing these beautiful pictures!

    ReplyDelete
  3. schön! denke auch schon länger über ein neues objektiv für die digitalkamera nach, um sie mehr zu benutzen.
    danke für die mail!! wie neidisch bin ich auf die socke...ich habe immer noch nicht angefangen! will urlaub!!
    schreib dir bald zurück. besitos xxx
    ps: stoop ist so ein gutes wort. als wir in ny waren, hiess die wg-katze so, da hab ich's gelernt :)

    ReplyDelete
  4. these shots are really lovely. so glad i stumbled upon your site as i will now be bookmarking you :)

    ReplyDelete
  5. I need a 35mn... !-)))
    Nice pictures. I like your Nice versus "Dirty" things...

    ReplyDelete
  6. ich hätte gern den karton. der ist so hübsch.

    ReplyDelete
  7. 35 lens - aha, what a good idea!

    liebe christine, es ist eine gefühlte ewigkeit her, als ich das letzte mal "bei dir" war (bzw als ich überhaupt blogs gelesen habe)... und es ist schon wieder mitternacht, und ich kann gar nicht aufhören.. ;) ich mag deine bilder, deine welt, oder deine sicht auf die welt, sehr (das weisst du schon eh)....
    komisch, ich war gar nicht unter deinen "followers" (?), oder hattest du diesen gadget früher gar nicht (?)..
    ganz liebe grüße und eine schöne weihnachtszeit,
    i.

    ReplyDelete